Preloader

Mrożone tiramisu

Lubicie kawę? Wobec tego na pewno mieliście okazję spróbować jakiejś wersji deseru tiramisu. Dziś mam dla Was całkowicie legalną, zdrową i wysokobiałkową wersję bez cukru! W zasadzie nie wiem, czy powinnam nazywać to tiramisu, bo jest także pozbawione mascarpone, a do tego jest mrożone 😀 Ale smakiem wcale nie odbiega od oryginału! Sprawdzi się świetnie na letnie śniadanie lub deser – zwłaszcza, że spokojnie można przygotować je dzień lub dwa wcześniej, nawet w powiększonej ilości. Spróbujecie?

MROŻONE TIRAMISU /porcja/

40B/20T/40W

– banan

– 10g płatków owsianych

– 10g ryżu dmuchanego (lub 10g płatków więcej)

– 10g mielonego siemienia lnianego

– 10g mąki kokosowej

– opakowanie Skyra lub innego naturalnego serka wysokobiałkowego

– 10g masła orzechowego

– łyżka kakao

– 10g wiórek kokosowych

– 10g gorzkiej czekolady

– łyżeczka erytrolu

– łyżeczka kawy rozpuszczalnej

– kilka kropel aromatu migdałowego lub Amaretto

Płatki owsiane, ryż, siemię i kakao zalewamy niewielką ilością ciepłej wody, wrzucamy do blendera. Dodajemy pół banana, masło orzechowe i dokładnie blendujemy. Połową powstałej masy wykładamy dno foremki – może to być niewielkie, płaskie plastikowe lub silikonowe pudełko. Teraz blendujemy ze sobą resztę banana, serek, aromat, mąkę kokosową, kawę i erytrol. Dodajemy skrojoną gorzką czekoladę i mieszamy. Masę wykładamy na płatki. Przykrywamy resztą masy kakaowej, posypujemy wiórkami. Wstawiamy na noc do zamrażalnika, jemy po kilku minutach od wyjęcia.

 

Dodaj komentarz

Witaj!

Nazywam się Anna Przebinda. Zawodowo jestem psychodietetykiem i zajmuję się tym, by inni osiągali cele zdrowotne, sportowe oraz sylwetkowe tak, jak lubię: szybko, łatwo, efektywnie. Prywatnie – jestem fanką kawy i kotów, a w wolnym czasie trenuję do górskich ultramaratonów.

Z widelcem po zdrowie

Poradnia Z widelcem po zdrowie powstała, by pomóc innym znaleźć optymalny system żywienia. Z podopiecznymi realizujemy ich cele: poprawę zdrowia, zmianę sylwetki, lepsze samopoczucie. To miejsce, w którym stosujemy nowoczesne zasady dietetyki opartej na faktach, bo wierzymy, że istnieje cienka linia pomiędzy “jeść” a “odżywiać” – i tę równowagę chcemy pomóc Wam znaleźć.

Gotowe jadłospisy

 

Współpraca

Facebook

Najnowsze wpisy:

Z widelcem po zdrowie

Zamieszczane na tym blogu treści służą edukacji. Nie mogą być traktowane jako profesjonalna porada lekarska, diagnostyka czy leczenie. Każdy problem zdrowotny należy konsultować z lekarzem. Autorzy mają na celu przedstawienie rzetelnych i wartościowych informacji, jednak nie biorą odpowiedzialności za sposób ich wykorzystywania.

Newsletter

© 2020 Z WIDELCEM PO ZDROWIE

Realizacja: Daniel Kozina