Wegański makaron z soczewicy z pesto (aż 20 g białka w porcji!)

Makaron z soczewicy to wysokobiałkowa alternatywa dla tradycyjnego makaronu pszennego. Jest wegański, bezglutenowy i szybki w przygotowaniu. Zobacz przepis na wegański makaron z soczewicy, który dostarczy Ci aż 20 g białka w posiłku!

 

Ostatnio na Facebooku mogliście przeczytać nieco więcej o makaronach strączkowych, dziś mam dla Was inspiracje na ich wykorzystanie w kuchni.

Ich ogromną zaletą jest wysoka jak na makaron zawartość białka, dzięki czemu nawet nie dodając żadnego innego źródła tego makroskładnika możemy uzyskać pełnowartościowy posiłek. Idealnie sprawdzą się w dietach bezmięsnych i bezglutenowych, ale mogą być też fajną alternatywą dla makaronu pszennego w daniach mięsnych.

Makaron z soczewicy – zalety i właściwości

Makaron z soczewicy znany jest przede wszystkim jako źródło łatwo przyswajalnego białka. Nie ma glutenu, przez co może być spożywany na dietach bezglutenowych. Jest też ceniony ze względu na zawartość żelaza, fosforu, miedzi, magnezu i witamin z grupy B. 

Z tego względu polecany jest do spożycia przez:

Przygotowanie też nie zajmuje dużo czasu – makaron gotuje się około 8 minut – w tym czasie można pokroić warzywa, a potem dodać tylko wybrane dodatki 🙂

Możecie go przygotować na wiele sposobów, a dziś prezentuję Wam opcję ekspresową, idealną na lunch w pracy.

 

Wegański makaron z soczewicy z pesto

Wegański makaron z soczewicy z pesto PRZEPIS (1 porcja)

20 g B / 15 g T / 45 g WW

  • 50 g makaronu z soczewicy
  • łyżka pesto (lub oliwa)
  • sałatka lodowa lub rukola
  • pomidor
  • seler naciowy
  • ulubione przyprawy

Pomidorki i selera pokrój, sałatę porwij na małe kawałki. Dopraw solą, pieprzem. Makaron ugotuj al dente, wg instrukcji na opakowaniu. Odcedź, wymieszaj z pesto lub oliwą. Dodaj do niego warzywa i… gotowe!

Makaron smakuje i na ciepło i na zimno 🙂

Smacznego!

 

UDOSTĘPNIJ POST

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email