La farina pizza, szybka bezglutenowa pizza z ciecierzycy (bez drożdży)

przepis pizza obiad dietetyk Kraków

La farina pizza, czyli szybka bezglutenowa pizza z ciecierzycy (bez drożdży) to świetny sposób, by wykorzystać mąkę z ciecierzycy w kuchni.

Ale jak, pizza na diecie? 😉

Zdrowe odżywianie to nie jest chwilowa moda, którą możemy odpuścić, gdy uda nam się osiągnąć zamierzony cel. Powinniśmy to raczej traktować jako styl życia, bazować na zdrowych potrawach, które są sycące, odżywcze i smaczne, a od czasu do czasu… pozwolić sobie spokojnie zjeść coś rekreacyjnego

Takie przerwy w diecie planuję z moimi podopiecznymi regularnie, żeby odpocząć od ciągłej redukcji (a może to powód, czemu nie możesz schudnąć?)

A jeśli chcemy, większość naszych ulubionych, nie do końca zdrowych dań, możemy spokojnie przygotować w nieco zdrowszej wersji, dzięki temu możemy się nimi cieszyć na co dzień! Ostatnio pojawił się tutaj przepis na zdrowe, domowe czekoladki, dziś bierzemy na tapetę jedno z popularniejszych włoskich dań.

Oczywiście, przepisów na dietetyczną pizzę jest mnóstwo – można ją zrobić bazując na masie omletowej, tortilli, zamieniać dodatki, zmniejszyć ilość sera…

Wersja z mąki z ciecierzycy ma nad nimi tę przewagę, że ciasto jest kruche i dużo bardziej przypomina placek pizzy. Poza tym nie wymaga zagniatania, dodawania drożdży i robi się ekspresowo. Możemy ją zarówno usmażyć na patelni jak i upiec w piekarniku, dodając szynkę, kurczaka, mozzarellę, parmezan…

Moja propozycja to istna bomba białkowa, ale oczywiście zachęcam do własnych kompozycji 🙂

La farina pizza, szybka bezglutenowa pizza z ciecierzycy (bez drożdży)

La farina pizza, szybka bezglutenowa pizza z ciecierzycy (na 1 porcję)

Ciasto:

  • 70 g mąki z ciecierzycy
  • 70 g ciepłej wody
  • sól
  • dowolne przyprawy

Mąkę mieszamy z przyprawami i zalewamy wodą w proporcji 1:1. Odstawiamy na około godzinę. Po tym czasie smażymy placek na rozgrzanej patelni lub przelewamy do foremki i wstawiamy do nagrzanego do 200 st piekarnika na około 30 minut (do zarumienienia).

Farsz*

(*oczywiście panuje tutaj dowolność ;))

  • łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • pierś z kurczaka
  • kilka pieczarek
  • suszone pomidory
  • kukurydza
  • mozzarella
  • zioła

Upieczony placek smarujemy koncentratem, doprawiamy. Pieczarki drobno kroimy, zesmażamy na patelni lekko soląc. Dodajemy do nich pokrojonego kurczaka i smażymy aż się zarumieni. Do farszu dodajemy kukurydzę i suszone pomidory. Nakładamy na placek, posypujemy serem i zapiekamy jeszcze około 15 minut.

Smacznego!

 

UDOSTĘPNIJ POST

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email