Preloader

La farina pizza, szybka bezglutenowa pizza z ciecierzycy (bez drożdży)

Anna Przebinda

La farina pizza, czyli szybka bezglutenowa pizza z ciecierzycy (bez drożdży) to świetny sposób, by wykorzystać mąkę z ciecierzycy w kuchni.

Ale jak, pizza na diecie? 😉

Zdrowe odżywianie to nie jest chwilowa moda, którą możemy odpuścić, gdy uda nam się osiągnąć zamierzony cel. Powinniśmy to raczej traktować jako styl życia, bazować na zdrowych potrawach, które są sycące, odżywcze i smaczne, a od czasu do czasu… pozwolić sobie spokojnie zjeść coś rekreacyjnego

Takie przerwy w diecie planuję z moimi podopiecznymi regularnie, żeby odpocząć od ciągłej redukcji (a może to powód, czemu nie możesz schudnąć?)

A jeśli chcemy, większość naszych ulubionych, nie do końca zdrowych dań, możemy spokojnie przygotować w nieco zdrowszej wersji, dzięki temu możemy się nimi cieszyć na co dzień! Ostatnio pojawił się tutaj przepis na zdrowe, domowe czekoladki, dziś bierzemy na tapetę jedno z popularniejszych włoskich dań.

Oczywiście, przepisów na dietetyczną pizzę jest mnóstwo – można ją zrobić bazując na masie omletowej, tortilli, zamieniać dodatki, zmniejszyć ilość sera…

Wersja z mąki z ciecierzycy ma nad nimi tę przewagę, że ciasto jest kruche i dużo bardziej przypomina placek pizzy. Poza tym nie wymaga zagniatania, dodawania drożdży i robi się ekspresowo. Możemy ją zarówno usmażyć na patelni jak i upiec w piekarniku, dodając szynkę, kurczaka, mozzarellę, parmezan…

Moja propozycja to istna bomba białkowa, ale oczywiście zachęcam do własnych kompozycji 🙂

La farina pizza, szybka bezglutenowa pizza z ciecierzycy (bez drożdży)

La farina pizza, szybka bezglutenowa pizza z ciecierzycy (na 1 porcję)

Ciasto:

  • 70 g mąki z ciecierzycy
  • 70 g ciepłej wody
  • sól
  • dowolne przyprawy

Mąkę mieszamy z przyprawami i zalewamy wodą w proporcji 1:1. Odstawiamy na około godzinę. Po tym czasie smażymy placek na rozgrzanej patelni lub przelewamy do foremki i wstawiamy do nagrzanego do 200 st piekarnika na około 30 minut (do zarumienienia).

Farsz*

(*oczywiście panuje tutaj dowolność ;))

  • łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • pierś z kurczaka
  • kilka pieczarek
  • suszone pomidory
  • kukurydza
  • mozzarella
  • zioła

Upieczony placek smarujemy koncentratem, doprawiamy. Pieczarki drobno kroimy, zesmażamy na patelni lekko soląc. Dodajemy do nich pokrojonego kurczaka i smażymy aż się zarumieni. Do farszu dodajemy kukurydzę i suszone pomidory. Nakładamy na placek, posypujemy serem i zapiekamy jeszcze około 15 minut.

Smacznego!

 

Dodaj komentarz

Witaj!

Nazywam się Anna Przebinda. Zawodowo jestem psychodietetykiem i zajmuję się tym, by inni osiągali cele zdrowotne, sportowe oraz sylwetkowe tak, jak lubię: szybko, łatwo, efektywnie. Prywatnie – jestem fanką kawy i kotów, a w wolnym czasie trenuję do górskich ultramaratonów.

Z widelcem po zdrowie

Poradnia Z widelcem po zdrowie powstała, by pomóc innym znaleźć optymalny system żywienia. Z podopiecznymi realizujemy ich cele: poprawę zdrowia, zmianę sylwetki, lepsze samopoczucie. To miejsce, w którym stosujemy nowoczesne zasady dietetyki opartej na faktach, bo wierzymy, że istnieje cienka linia pomiędzy “jeść” a “odżywiać” – i tę równowagę chcemy pomóc Wam znaleźć.

Gotowe jadłospisy

 

Współpraca

Facebook

Najnowsze wpisy:

Z widelcem po zdrowie

Zamieszczane na tym blogu treści służą edukacji. Nie mogą być traktowane jako profesjonalna porada lekarska, diagnostyka czy leczenie. Każdy problem zdrowotny należy konsultować z lekarzem. Autorzy mają na celu przedstawienie rzetelnych i wartościowych informacji, jednak nie biorą odpowiedzialności za sposób ich wykorzystywania.

Newsletter

© 2020 Z WIDELCEM PO ZDROWIE

Realizacja: Daniel Kozina