Mini szarlotka bez cukru i glutenu (deser na jedną porcję)

przepis, redukcja, dieta, śniadanie, dietetyk, dietetyk kraków,

Prosta szarlotka bez cukru, bez glutenu i bez mąki… a w dodatku, gotowa w pół godziny! Czego chcieć więcej? 😉

Czasem mam wrażenie, że nie doceniamy naszych polskich jabłek 😉 Tymczasem to bogactwo zdrowia!

Dzięki zawartości błonnika jabłka regulują pracę jelit, chroniąc przed zaparciami i innymi chorobami jelit. Są bogate w flawonoidy, które zwalczają wolne rodniki. Pod skórką jabłka gormadzi się niemal połowa zawartości witaminy C. Jeśli tylko zdrowie jelit nam pozwala, warto jeść surowe, nieobrane jabłka. 

Szarlotkę chyba lubimy wszyscy, tutaj przedstawiam Wam jej zdrowszą wersję. Charakteru całości dodaje serowa skorupka, która powstaje po zapieczeniu ciastka w piekarniku – mówię Wam, że smakuje obłędnie!

Poza tym można ją śmiało zjeść i na ciepło i na zimno, po nocy w lodówce, więc na śniadanie lub na wynos sprawdzi się idealnie. Dodajcie trochę truskawek na wierzch, a całość nabierze apetycznych, letnich kolorów!

Sprawdź resztę naszych przepisów na jednoporcjowe, wysokobiałkowe desery bez cukru!

 

szarlotka bez cukru szarlotka bez glutenu szarlotka bez mąki szarlotka fit bez cukru

Mini szarlotka bez cukru i glutenu PRZEPIS (1 porcja)

25 g B / 20 g T / 55 g WW

  • 20 g płatków jaglanych
  • 10 g zmielonego siemienia lnianego
  • 10 g wiórek kokosowych
  • 10 g odżywki białkowej (w wersji bez odżywki dodajcie białko jaja)
  • jabłko
  • łyżeczka oleju kokosowego
  • 60 g twarogu (półtłusty lub chudy)
  • szczypta cynamonu
  • do dekoracji: truskawki, słonecznik i kakao do podania

Mini szarlotka bez cukru i glutenu WYKONANIE

  1. Suche składniki mieszamy.
  2. Jabłko ścieramy na tarce, dzielimy na pół i jedną część dodajemy dodajemy do suchych składników, mieszamy (można dolać nieco wody). Następnie całość tej masy łączymy z twarogiem i olejem kokosowym.
  3. Połowę masy jabłkowo-twarogowej przekładamy do niewielkiego naczynia do zapiekania wyłożonego papierem, wykładamy na nią resztę jabłek i przykrywamy drugą częścią masy jabłkowo-twarogowej.
  4. Pieczemy 30 min w 180 st.
  5. Podajemy z kakao rozmieszanym z wodą, truskawkami i słonecznikiem.

Smacznego!

UDOSTĘPNIJ POST

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email