Naleśniki budyniowe FIT (przepis na jedną porcję)

naleśniki budyniowe fit naleśniki budyniowe przepis fit naleśniki budyniowe

Naleśniki budyniowe fit to szybki i prosty przepis na śniadanie, deser, obiad czy przekąskę. Przepis na jedną porcję naleśników – idealny dla singli na małego głoda! 😉

 

Ulubione danie i dużych i małych! Naleśniki to jedno z tych dań, które doskonale smakują zarówno w wersji na słodko, jak i na słono, nadają się zarówno na śniadanie, obiad, kolację i jako deser 🙂

Czy trzeba z nich rezygnować na diecie? Absolutnie nie! (Więcej przeczytasz też tutaj!)

W diecie nie chodzi o to żeby traktować ten okres jako coś tymczasowego, a po prostu jako styl życia. Idąc tym tropem nie możemy odmawiać sobie całe życie ulubionych dań, prawda?

Może nie jedzmy co drugi dzień naleśników wypełnionych Nutellą lub lodami, ale przy odrobinie fantazji i zdrowego rozsądku możemy nawet codziennie mieć je w swoim menu. Wystarczy oprzeć przepis na pełnoziarniste mące, jajach, cukier pominąć lub zastąpić ksylitolem, usmażyć je na niewielkiej ilości tłuszczu. I oczywiście zadbać o nieprzetworzone dodatki 🙂

Czy to będzie mięso i warzywa, czy tofu, strączki – pamiętajmy żeby najlepiej przygotować farsz samodzielnie, bez zbędnych polepszaczy. Zawsze też zjedzmy takie danie w towarzystwie sałatki i zrezygnujmy z sosów majonezowych na rzecz domowej salsy pomidorowej lub sosu czosnkowego na bazie jogurtu 🙂

Jeśli chodzi o słodką wersję – idealnie będzie zjeść naleśniki z twarogiem lub naturalnym serkiem białkowym (lub tofu). Dodajmy porcję owoców i orzechy, a polewę możemy zrobić z kakao.

Smaczną opcją jest też nutella z awokado, na przykład z dodatkiem odżywki białkowej. Zamiast bitej śmietany możemy użyć mleczka kokosowego – wystarczy ubić je z ksylitolem i gotowe!

 

Dziś mam dla Was bardzo prostą i zdrową wersję naleśników – na budyniu bez cukru 🙂 Smażą się ekspresowo i idealnie nadają się na weekendowe śniadanie.

Sprawdź resztę naszych przepisów na jednoporcjowe, wysokobiałkowe desery bez cukru!

naleśniki budyniowe fit naleśniki budyniowe przepis fit naleśniki budyniowe

Naleśniki budyniowe FIT PRZEPIS (na 1 porcję, 2 naleśniki)

25 g B / 15 g T / 60 g WW

Ciasto na naleśniki budyniowe fit

  • 40 g zwykłego budyniu bez cukru (proszku budyniowego, do naleśników wytrawnych – śmietankowy)
  • łyżeczka erytrytolu lub ksylitolu (w wersji wytrawnej, pomijam)
  • jajko
  • 60 g mleka roślinnego lub wody
  • cynamon, szczypta soli
  • łyżeczka oliwy do smażenia

Nadzienie do naleśników

  • 100-125 g twarożku (może być zwykły lub ziarnisty)
  • łyżeczka kawy rozpuszczalnej
  • mała gruszka (lub porcja dowolnych owoców)
  • łyżeczka gorzkiego kakao

Naleśniki budyniowe FIT WYKONANIE

  1. Budyń, przyprawy, słodzik i mieszamy.
  2. Wbijamy jajko, dolewamy mleka / wody do uzyskania konsystencji maślanki i dokładnie łączymy wszystko ze sobą.
  3. Na patelni rozgrzewamy oliwę i wylewamy porcje ciasta smażąc cienkie naleśniki. Mnie wychodzą 2 średnio grube naleśniki.
  4. Twarożek mieszamy z cynamonem, kawą i częścią gruszki (można dosłodzić erytrytolem, jeśli gruszka jest mało słodka).
  5. I nadziewamy naleśniki 😉
  6. Kakao rozpuszczamy w małej ilości wody i polewamy całość.
Smacznego!
 

UDOSTĘPNIJ POST

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email